5 augustus 2012

5 augustus 2012 - Cap d'Agde, Frankrijk

Vrijdag 3 augustus.

Vandaag zouden we naar Marseillan Plage (ligt ongeveer 10 km van onze camping vandaan).

Hier zijn we vroeger toen we nog geen kinderen hadden ook heen geweest op een camping. We waren gewoon nieuwsgierig of we nog wat dingen herkenden, maar dat was niet het geval. Na even daar hebben rond gereden, zijn we door gereden naar een plaatsje verderop, Sete genaamd. Een leuk plaatsje op een berg aan de kust en niet zo heel erg toeristisch. Het was er wel ontzettend heet, maar vast niet zo heet als in Las Vegas. Op een terrasje Paëlla gegeten, die heerlijk was. Op de terug weg een Hyper U supermarkt, nog wat laatste boodschappen gedaan, maar vast ook niet zo Mega groot als in Las Vegas, maar voor Nederlandse begrippen een Mega winkel voor ons.

Voor Pepijn hebben we een leuke Euro handdoek gekocht van 500 euro, maar zoveel kostte hij gelukkig niet, maar is er wel erg blij mee.

Verder zitten we savonds veel Skipbo (kaart spelletje te doen). De nachten zijn hier ook erg warm. Ik laat de tent open om maar een zuchtje wind te kunnen vangen snachts.

Zaterdag 4 augustus.

Naar Vias-centrum geweest. Hier zou een markt zijn. Nou voor zo’n klein dorpje, was het een Megamarkt. Omdat alle straatjes kriskras door elkaar heen liepen, was het een gok om te kijken hoe we terug moesten om de auto te vinden. Bij toeval bleken we in een rondje gelopen te hebben en waren we dichterbij de auto dan we dachten. We hebben hier wel een leuk kadootje gescoord voor Mathijs en Kim. Ben benieuwd wat ze er van vinden.

Bij terugkomst lekker bij het zwembad gehangen en gezwommen. Weer een hete dag achter de rug. In het begin van de week waren de dagen toch wel iets koeler dan nu. Nu begint het op de temperaturen te lijken van Kroatië. Mij (Annemarie) te warm.

Zondag 5 augustus

Casper en Pepijn zijn samen naar het strand gegaan. Danny heeft ze gebracht en gehaald. Het is toch wel meer dan 15 minuten lopen vanaf de camping en met deze warmte is dat een hele opgave. Danny en ik hebben het merendeel van de dag bij het zwembad door gebracht. Af en toe een duik nemen om af te koelen. Danny leest heel wat af met zijn e-reader. Zegt dat het lezen hem makkelijker afgaat dan een echt boek. Hij is er dus ontzettend blij mee.

Vanavond zijn we naar Mc Donalds gegaan en daar zitten we nu op Wifi, dus even ons reisverslag updaten. Bleek wel dat we een eerder reisverhaal niet geactiveerd hadden, dus deze lezen jullie nu pas ipv afgelopen woensdag. Dus jullie hebben aardig wat te lezen van ons.

In ieder geval proberen we elke dag wel jullie berichtjes te lezen, maar dat valt niet altijd mee omdat wel veel bedrijven zeggen Wifi te hebben, maar er dan geen contact te leggen is.

Casper is veel aan het lezen. Soms wordt hij gevraagd om mee te gaan zwemmen, maar ik denk dat zijn zwembroek niet zal slijten deze vakantie, want hij zwemt niet veel, maar vermaakt zich wel met voetballen, soms tot diep in de nacht.

Wij hebben het in ieder geval allemaal erg naar onze zin.

Kusjes van ons allemaal xxxx

sorry, maar het lukt ons niet om foto's te uploaden, dus die hou je van ons tegoed als we jullie weer zien.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl